baner
Newsletter *wymagany jest poprawny adres e-mail.

Tag: pracownicy biur karier

Rozpoczęliśmy rekrutację na kurs "Finanse dla niefinansistów"

sobota, 08-lutego-2014

Od 8 lutego 2014 r. do 28 lutego 2014 r. rekrutować będziemy osoby, które ukończyły kierunki humanistyczne lub społeczne i nie przekroczyły 34 roku życia oraz nie studiują na kierunkach technicznych i/lub nie posiadają dyplomu ukończenia studiów o profilu technicznym. W testowaniu kursu wezmą wszystkie osoby, które spełnią kryteria i wezmą udział w rekrutacji.

Rekrutacja na kurs "Bazy danych - podstawy projektowania relacyjnych baz danych" zakończona

sobota, 08-lutego-2014

Zakończyliśmy rekrutację na kurs "Bazy danych - podstawy projektowania relacyjnych baz danych". Do testowania kursu zakwalifikowało się 365 osób. Testowanie rozpocznie się 11 lutego.

Rozpoczęliśmy testowanie kursu „Narzędzia Informatyczne w Multimediach”

czwartek, 30-stycznia-2014

W dniu 29 stycznia udostępniliśmy pierwszy kurs multimedialny z elementami łamigłówkowymi.

Już 29 stycznia rozpoczynamy testowanie kursu z tworzenia multimediów

poniedziałek, 20-stycznia-2014

Ponad 200 osób zgłosiło się do udziału w testowaniu kursu pt. „Narzędzia informatyczne w tworzeniu multimediów”. Zebrane opinie i uwagi będą pomocne w tworzeniu kolejnych kursów.

W ramach projektu powstanie ponad 40 kursów

poniedziałek, 20-stycznia-2014

Z kilkunastu do ponad 40 została zwiększona liczba kursów, które powstaną w ramach projektu. Przestawiamy przykładowe dziedziny, w których bezpłatnie będą mogli dokształcać się przyszli kursanci.

Wykładowcy ocenili Łamigłówkową Platformę Mobilną

poniedziałek, 20-stycznia-2014

Znamy opinię wykładowców na temat ŁAPa. Opinię zebraliśmy od uczestników szkoleń zorganizowanych w ramach projektu.

Wesołych Świąt!

piątek, 20-grudnia-2013

Szanowni Państwo, z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia życzymy Państwu dużo spokoju, wytchnienia i radości przebywania z bliskimi. W całym 2014 roku życzymy natomiast odwagi i wytrwałości w dążeniu do wyznaczonych celów oraz satysfakcji z podjętych decyzji edukacyjnych.

Nowy metodyk w projekcie

wtorek, 10-grudnia-2013

Od listopada 2013 r. Dobrosław Bilski, doktor nauk humanistycznych, pełni funkcję głównego metodyka w projekcie „Łamigłówki dla Nomada – metoda uczenia przez całe życie na miarę XXI wieku.

Rozpoczął się cykl szkoleń dla twórców kursów

wtorek, 10-grudnia-2013

4 grudnia br. odbyło się pierwsze szkolenie z Łamigłówkowej Platformy Mobilnej (ŁAP). Cały cykl, w którym biorą udział wykładowcy tworzący kursy w ramach projektu, obejmie pięć szkoleń.

Wysoka ocena projektu

piątek, 15-listopada-2013

Eksperci Krajowej Sieci Tematycznej bardzo wysoko ocenili dotychczasowe wyniki projektu oraz strategię wdrażania jego finalnych rezultatów. Oznacza to kontynuację prac projektowych, które potrwają do połowy 2015 roku.

Przygotowujemy się do obrony strategii projektu

poniedziałek, 16-września-2013

Na przełomie września i października br. strategia wdrażania projektu poddana zostanie ocenie ekspertów Krajowej Sieci Tematycznej.

Badanie jakości bezpłatnych kursów zdalnych

poniedziałek, 16-września-2013

W ramach projektu dokonaliśmy przeglądu i oceny upowszechnionych darmowych kursów zdalnych. Autorem badań jest dr Maciej Słomczyński, główny metodyk projektu.

Czy powstanie polski odpowiednik MOOCu?

poniedziałek, 16-września-2013

Massive Open Online Courses (MOOC) to rozwiązanie polegające na tworzeniu i udostępnianiu, m.in. przez uczelnie wyższe, cyfrowych zasobów edukacyjnych oferujących zdalne kursy szkoleniowe z różnych obszarów wiedzy i dziedzin kształcenia. Takie wspólne zintegrowane systemy z powodzeniem funkcjonują w Stanach Zjednoczonych. Uniwersytety europejskie są na początku drogi do opracowania własnego modelu i platform typu MOOC. W Polsce brakuje systemu na taką skalę. Jest natomiast olbrzymi obszar do zagospodarowania.

Od koncepcji do gotowego „produktu” – instrukcja tworzenia kursów

piątek, 23-sierpnia-2013

Powstał podręcznik metodyczny dla wszystkich osób, które będą tworzyć kursy m-learningowe. Podręcznik pozwala przejść przez cały proces projektowania dydaktycznego i przygotować kursy oparte na nauczaniu nomadycznym i łamigłówkowym.

Wysokie kryteria oceny kursów

piątek, 23-sierpnia-2013

Wszystkie kursy zamieszczane na Łamigłówkowej Platformie Mobilnej będą musiały spełniać wysokie kryteria dydaktyczne oraz techniczne. W praktyce oznacza to, że bez dopełnienia pewnych warunków kurs nie zostanie udostępniony na platformie.

Jaka będzie ścieżka oceny kursu?

piątek, 23-sierpnia-2013

Zanim kurs udostępniony zostanie na platformie będzie musiał uzyskać pozytywną opinię recenzenta.

Łamigłówki i konkursy na profilu facebookowym projektu

czwartek, 25-lipca-2013

Zapraszamy do udziału w konkursach publikowanych na naszym profilu facebookowym.

Powstają kolejne kursy

wtorek, 23-lipca-2013

„Autoprezentacja w sieci”, „Co mówią liczby? Krytyczne spojrzenie na dostępne dane”, „Komunikowanie się w organizacji”, „Finanse w działalności gospodarczej i życiu prywatnym”, „Zarządzanie konkurencyjnością”, „Narzędzia IT w marketingu” to przykładowe tytuły opracowywanych kursów.

Czy „humanista” poradzi sobie ze zdalnymi kursami opartymi na łamigłówkach?

wtorek, 23-lipca-2013

Kiedyś w potocznym rozumieniu „humanistą” określano osobę wszechstronnie wykształconą, która przykłada wagę do racjonalnego myślenia. Dzisiaj mówi się, że jest to osoba specjalizująca się jedynie w przedmiotach humanistycznych, która często kieruje się intuicją. Powstaje pytanie, czy absolwenci kierunków humanistyczno-społecznych poradzą sobie z kursami opartymi na logiczno-matematycznych łamigłówkach?

Braliśmy udział w konferencji na temat zdalnego nauczania

wtorek, 23-lipca-2013

Projekt „Łamigłówki dla Nomada – metoda uczenia przez całe życie na miarę XXI wieku prezentowany był na konferencji „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka”.

Leniwiec maskotką naszego projektu

środa, 26-czerwca-2013

Wygląda sympatycznie. Ma długie pazury. Żyje w lasach równikowych Ameryki Środkowej i Południowej i całe życie spędza „do góry nogami”.

Mamy już nazwę dla naszej platformy

środa, 26-czerwca-2013

Łamigłówkowa Platforma Mobilna, w skrócie ŁAP, to nazwa platformy wypracowywanej w ramach projektu.

Główne wyróżniki Łamigłówkowej Platformy Mobilnej (ŁAP)

środa, 26-czerwca-2013

Ma powstać do końca lipca 2014 roku a jej unikatową cechą będzie wspieranie procesu dydaktycznego. Platforma wyposażona zostanie także w bazę skatalogowanych i opisanych pod względem efektów kształcenia łamigłówek. Będzie to pierwsza tego typu dydaktyczna baza łamigłówek na świecie.

Udostępniamy pierwszy testowy moduł kursu

poniedziałek, 10-czerwca-2013

Jakie błędy popełniamy najczęściej podczas podejmowania decyzji? Jak często dajemy się ponieść emocjom lub ulegamy stereotypowemu myśleniu? Zapraszamy do pierwszego testowego modułu kursu pt. „Podejmowanie decyzji – ryzyko i błędy poznawcze”.

Młodzi ludzie ocenili kurs pilotażowy przygotowany w ramach projektu

poniedziałek, 03-czerwca-2013

Ankietowani oceniali m.in. stopień atrakcyjności i przystępności przedstawionych treści, ich przydatność względem pracy zawodowej, długość kursu, jego organizację i nawigację, elementy multimedialne, jakość i czytelność narracji dźwiękowej.

Na co zwracać uwagę przy tworzeniu multimedialnych kursów?

poniedziałek, 03-czerwca-2013

Jak opracowywać treści? Ile tekstu wyświetlać na jednym ekranie? Jak zaplanować proces kształcenia? W jaki sposób zaprojektować system informatyczny? Przedstawiamy rekomendacje opracowane na podstawie wyników przeprowadzonych badań.

Zawody przyszłości dla humanistów

środa, 24-kwietnia-2013

Researcher, dydaktyk medialny, animator wolnego czasu, edukator zdrowia, broker wiedzy, organizator pracy wirtualnej, teletutor/mentor internetowy, specjalista zarządzania wiedzą to tzw. zawody przyszłości dla absolwentów kierunków humanistyczno-społecznych.

Znamy opinię młodych humanistów na temat zawodów przyszłości

środa, 24-kwietnia-2013

Badaliśmy, jak nasza grupa docelowa rozumie i odbiera opisane przez nas zawody przyszłości, co o nich sądzi i czy chciałaby w nich pracować. Największą aprobatę zyskały te zawody, których nazwy były dla badanych już w jakiś sposób rozpoznawalne.

Czego uczą łamigłówki?

wtorek, 23-kwietnia-2013

Profesor Zbigniew Michalewicz, twórca metody puzzle-based learning, poprowadził dwudniowe warsztaty na temat nauczania łamigłówkowego. Wykładowcy uczestniczący w spotkaniu poznali główne założenia tej metody oraz możliwości jej wykorzystania w nauczaniu.

Powstał pierwszy testowy moduł kursu

poniedziałek, 22-kwietnia-2013

„Niezależnie od wieku, statusu społecznego czy wykształcenia każdy człowiek podejmuje decyzje: którą propozycję pracy wybrać?, z kim związać się na całe życie?, kogo poprzeć w wyborach?, w co zainwestować pieniądze? itp.”. Od tego zaczyna się wypowiedź lektora, który wprowadza potencjalnych uczestników do pierwszego testowego modułu kursu opracowanego przez zespół projektowy.

Jak uczą się „humaniści”? Czy inaczej niż „umysły ścisłe”?

piątek, 15-marca-2013

W ramach projektu przeprowadziliśmy badania nad sposobem uczenia się studentów kierunków humanistyczno-społecznych oraz kierunków określanych jako nauki ścisłe.

Chcemy stworzyć intuicyjne narzędzie do kształcenia ustawicznego

czwartek, 14-marca-2013

M-learningowa platforma informatyczna – zaawansowany edytor umożliwiający tworzenie kursów i pobieranie ich na urządzenia mobilne – powstaje we współpracy z wykładowcami, studentami i absolwentami uczelni wyższych.

Grupa docelowa projektu wzięła udział w badaniach fokusowych

środa, 13-marca-2013

1 i 2 marca 2013 roku odbyły się badania fokusowe na grupie absolwentów kierunków humanistycznych. Tematem przewodnim badania były tzw. zawody przyszłości.

Warsztaty z puzzle-based learning

poniedziałek, 11-marca-2013

14 i 15 marca 2013 roku odbędą się warsztaty z nauczania łamigłówkowego. Wykładowcy zakwalifikowani do udziału w projekcie poznają m.in. główne założenia tej metody oraz w oparciu o nią, nauczą się opracowywać własne kursy tematyczne.

Rozpoczynamy rekrutację do projektu

sobota, 26-stycznia-2013

O sukcesie projektów innowacyjnych testujących, do których należą "Łamigłówki dla nomada" decyduje włączenie przyszłych użytkowników w ocenę na wszystkich etapach tworzenia nowych rozwiązań.

Rozpoczęcie projektu

piątek, 25-stycznia-2013

Z początkiem stycznia 2013 roku Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych rozpoczęła realizację projektu „Łamigłówki dla Nomada – metoda uczenia przez całe życie na miarę XXI wieku”.

Ruszają prace nad przygotowaniem kolejnych kursów

środa, 22-maja-2013

Po pierwszym testowym kursie opracowanym przez ekspertów projektu, powstaną następne przygotowane przez wykładowców wybranych w procesie rekrutacji.

Zespół projektowy

piątek, 29-listopada-2013

Wywiad z twórcą metody nauczania łamigłówkowego

środa, 07-sierpnia-2013

Co to jest nauczanie łamigłówkowe?

wtorek, 06-sierpnia-2013

Co to jest nauczanie nomadyczne?

poniedziałek, 05-sierpnia-2013

Przykładowe łamigłówki

poniedziałek, 05-sierpnia-2013

Główne informacje

wtorek, 26-marca-2013

Co powstanie w ramach projektu?

czwartek, 07-marca-2013

Dla kogo realizujemy projekt?

czwartek, 07-marca-2013

O Projekcie

środa, 30-stycznia-2013


    
pn.
wt.
śr.
cz.
pt.
so.
n.

Najbliższe wydarzenia:



Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 
Logotypy: Kapitał ludzki, Projektu, PJWSTK, UE