baner
Newsletter *wymagany jest poprawny adres e-mail.

strona główna > Główne informacje

Główne informacje

„Łamigłówki dla Nomada – metoda uczenia przez całe życie na miarę XXI wieku”

- Projekt powstał z myślą o młodych ludziach, których sposób uczenia się wymaga  udostępniana im wiedzy bez względu na miejsce ich przebywania, podania jej w sposób angażujący intelektualnie, atrakcyjny wizualnie i motywujący do dalszej nauki – mówi Anna Muniak, kierownik projektu, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych. – Wypracowane rozwiązania mają przede wszystkim służyć absolwentom studiów humanistycznych i społecznych oraz umożliwić im zdobycie kwalifikacji poszukiwanych na rynku pracy – dodaje.

Opracowana zostanie m.in. nowatorski model kształcenia ustawicznego łączący nauczanie łamigłówkowe (puzzle-based learning) z nomadycznym (Nomadic Learning). Kształcenie odbywać się będzie w formie multimedialnych kursów z obszarów nauk ścisłych, zarządzania wiedzą, przedsiębiorczości, itp. Absolwenci kierunków humanistycznych, po odbyciu wybranych kursów, będą mogli pracować m.in. w takich zawodach jak organizator pracy wirtualnej, menedżer informacji, edukator zdrowia czy dydaktyk medialny.

- To przykładowe profesje, które są określane jako tzw. zawody przyszłości. Dobierzemy takie tematy kursów, które pozwolą młodym ludziom z wykształceniem humanistycznym zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do ich wykonywania – mówi dr Maria Jabłońska-Wołoszyn, główny specjalista ds. HR w projekcie.

Szczegółowy dobór tematyki kursów poprzedzony zostanie badaniem możliwych ścieżek rozwoju zawodowego osób z wykształceniem humanistycznym. 

Tworzenie kursów możliwe będzie dzięki m-learningowej platformie informatycznej przygotowywanej przez specjalistów z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych. Docelowo będą mogli z niej korzystać wszyscy zainteresowani podnoszeniem kwalifikacji oraz nauczyciele akademiccy tworzący kursy. Platforma udostępniona będzie bezpłatnie.

Za jej pośrednictwem kursy dostępne będą na urządzenia mobilne typu telefony, smartfony, tablety, itp. – To nowa jakość kształcenia ustawicznego. Wykłady, ćwiczenia i zadania do samodzielnego wykonania, otrzymywać będziemy na własne urządzenia mobilne. W dowolnym czasie i miejscu będziemy mogli uczyć się i zdobywać nowe kwalifikacje – mówi Marcin Wichrowski, specjalista ds. multimediów w projekcie.

Prace projektowe rozpoczęły się w styczniu 2013 roku i potrwają do końca kwietnia 2015 roku. Projekt realizowany jest pod opieką merytoryczną prof. Zbigniewa Michalewicza, twórcy metody puzzle-based learning.

Współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.  


    
pn.
wt.
śr.
cz.
pt.
so.
n.

Najbliższe wydarzenia:



Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 
Logotypy: Kapitał ludzki, Projektu, PJWSTK, UE